SEO υπηρεσίες: Ποια industries τις έχουν περισσότερο ανάγκη και γιατί

SEO_services
Υπηρεσίες SEO
Ποιοι κλάδοι έχουν περισσότερο ανάγκη τις SEO υπηρεσίες; Σε ποια φάση της ανάπτυξής τους και γιατί;

Περιεχόμενα

Είναι αλήθεια ότι πλέον οι επιχειρήσεις έχουν αντιληφθεί, άλλες λίγο και άλλες πολύ, την αξία του SEO. Από προσωπική εμπειρία και πρόσθετη έρευνα στο θέμα, έχω καταλήξει σε κάποια συμπεράσματα σχετικά με το ποιοι κλάδοι έχουν περισσότερο ανάγκη τις SEO υπηρεσίες. Ποιες επιχειρήσεις, λοιπόν, χρειάζονται περισσότερο το SEO, σε ποια φάση της ανάπτυξής τους και γιατί;

SEO και εμπορική επιτυχία: Τι σχέση έχουν;

Μια από τις έρευνες (Πανεπιστήμιο Hradec Králové της Τσεχίας) που μελέτησα για το συγκεκριμένο θέμα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η επιτυχία στο SEO έρχεται συχνότερα όταν μια μικρομεσαία επιχείρηση συνεργάζεται με έναν SEO expert για τις ενέργειες που υλοποιεί σε οργανικό επίπεδο.

Φυσικά, πολλοί παράγοντες καθορίζουν την εμπορική επιτυχία μιας εταιρείας, συμπεριλαμβανομένου:

  • του management στυλ
  • του CRM
  • της ποιότητας των υπηρεσιών
  • της ταυτότητας του brand
  • της τιμής πώλησης κ.ά.

Όταν, όμως, αυτά είναι ίδια στην πορεία του χρόνου και το μόνο που αλλάζει είναι η υιοθέτηση μιας SEO στρατηγικής, η επιτυχία στην απόκτηση περισσότερων χρηστών, πελατών και leads μπορεί να αποδοθεί τελικά στο SEO.

Industries που χρειάζονται περισσότερο SEO υπηρεσίες

Εκπαίδευση

Σε ακαδημαϊκή μελέτη (Διεθνές Πανεπιστήμιο του Σαράγεβο), εξετάστηκε ο αριθμός των αιτήσεων υποτροφίας που υποβλήθηκαν μέσω του site του διεθνούς πανεπιστημίου του Σαράγεβο τον Απρίλιο του 2021 σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2022. Τον Απρίλιο του 2021, 60 νέοι φοιτητές υπέβαλαν απευθείας αίτηση ενώ 80 νέοι φοιτητές έκαναν αίτηση απευθείας μέσω της ιστοσελίδας αφού υιοθετήθηκε στρατηγική SEO. Ακόμη κι αν τα νούμερα μοιάζουν μικρά, αυτή η αύξηση κατά 33,3% δείχνει ότι το SEO έχει επίδραση στην προσέλκυση νέων φοιτητών για το πανεπιστήμιο.

Organic reach πριν και μετά της SEO στρατηγικής
Organic reach πριν και μετά την SEO στρατηγική
Avg. Engagement Time πριν και μετά την SEO στρατηγική
Avg. Engagement Time πριν και μετά την SEO στρατηγική

Κάτι άλλο που έχει ενδιαφέρον είναι το στάδιο του marketing funnel στο οποίο βρίσκονται οι φοιτητές που θέλουν να λάβουν πληροφορίες, όταν αναζητούν πανεπιστήμιο φοίτησης. Το 51,43% από έρευνα σε πανεπιστήμιο της Τσεχίας απαντά ότι θέλει να λάβει πληροφορίες από διαδικτυακή αναζήτηση ήδη από την αρχή της έρευνάς του.

Ποσοστά φοιτητών που αναζητούν πληροφορίες στο Web
Ποσοστά φοιτητών που αναζητούν πληροφορίες στο Web

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι το 68.57 % των ήδη εγγεγραμμένων φοιτητών μαθαίνουν πράγματα για το πανεπιστήμιό τους online, 20% από συμφοιτητές και μόλις 8.57 % από καθηγητές και συμβούλους της σχολής τους!

Αυτό οδηγεί τον τομέα της εκπαίδευσης να προωθεί όλο και περισσότερο τις υπηρεσίες του online, γιατί είναι το πιο αποτελεσματικό μέσο για την επίτευξη της αγοράς-στόχου αυτού του κλάδου.

Για να αποφασίσουν οι μελλοντικοί φοιτητές σε ποια σχολή θα εγγραφούν, ως πρώτο βήμα, θα αναζητήσουν πληροφορίες στο internet. Εάν ο ιστότοπος του ιδρύματος ενημερώνεται τακτικά, βελτιστοποιείται, εμπλουτίζεται με οπτικοακουστικό περιεχόμενο και κριτικές προηγούμενων και σημερινών φοιτητών, καθώς και κριτικές ειδικών στον τομέα, είναι πιο πιθανό οι χρήστες να επιστρέφουν τακτικά και να καταναλώνουν περιεχόμενο στο site.

Συμπέρασμα: Ο κλάδος της εκπαίδευσης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το SEO. Ειδικά όταν:

  • Υποστηρίζει e-learning.
  • Έχει αρκετές ειδικότητες.
  • Προσφέρει και ενδιάμεσα courses και άρα δε στηρίζεται στην εποχική διαφήμιση.

Δεν είναι τόσο αφοσιωμένος στο SEO όταν:

  • Είναι κρατικός φορέας.

E-Commerce

Για να αξιολογήσουν πώς εφαρμόζεται το SEO σε ένα ecommerce domain δύο Ινδοί ερευνητές πήραν ένα δείγμα σχεδόν ενός εκατομμυρίου ιστοτόπων ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ινδία. Το συμπέρασμα της μελέτης τους ήταν ότι ψηλότερα rankings πετυχαίνουν eshops που έχουν υψηλότερο κέρδος ή τζίρο ή έστω περισσότερα add-to-carts ή φορτώσεις στο page πληρωμών. Αυτό βέβαια μπορεί να έχει και αντίστροφη σχέση αιτίας αιτιατού, δηλαδή τα sites κάνουν καλύτερα νούμερα ακριβώς επειδή έχουν υψηλότερα rankings.

Για να φτάσει όμως ένα eshop εκεί, οφείλει να πληροί πολύ συγκεκριμένα κριτήρια ποιότητας όπως:

Και πολλά ακόμη. Επομένως το SEO στο e-commerce είναι προαπαιτούμενο. Το θέμα είναι ότι το budget ενός eshop owner διαμοιράζεται και σε πολλά άλλα που πρέπει να κάνει όπως:

  • SoMe marketing
  • Email marketing
  • Φωτογραφήσεις προϊόντων
  • Ads
  • Hosting
  • Courier
  • Εμπόρευμα

Η αλήθεια είναι ότι πολλοί έμποροι βασίζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή σε πληρωμένες διαφημίσεις, που μπορεί να είναι εξαιρετικές βραχυπρόθεσμα, αλλά συνήθως απαιτούν συνεχή προσπάθεια και εκροή εισοδήματος. Από την άλλη πλευρά, το SEO είναι ενέργειες που γίνονται προκαταβολικά και οδηγούν σε πωλήσεις μακροπρόθεσμα χωρίς επαναλαμβανόμενα έξοδα.

Συμπέρασμα: Ο κλάδος του ecommerce χρειάζεται το SEO και μάλιστα πολύ. Όμως, χρειάζεται και εξισορρόπηση στα budgets. Ένας eshop owner χρειάζεται έναν SEO expert ειδικά όταν:

  • Ο κόσμος ξέρει ήδη το προϊόν του ή την προϊοντική του κατηγορία.
  • Ο ανταγωνισμός είναι έντονος και ξοδεύονται πολλά χρήματα σε ads.
  • Έχει branded προϊόντα (reseller).
  • Έχει προϊόντα που είναι καλό alternative σε ακριβές επιλογές.

Δεν είναι τόσο αφοσιωμένος στο SEO όταν:

  • Το προϊόν δεν υπάρχει και το φέρνει στην αγορά πρώτη φορά ο ίδιος (π.χ. κάτι μοναδικό, χειροποίητο, συλλεκτικό). Άρα δε χρειάζεται συνεχόμενο traffic. Αρκεί να πουλήσει μία φορά.

SaaS

Το μέγεθος της SaaS οικονομίας αναμένεται να φτάσει τα 307 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2026. Αυτό σημαίνει ότι περισσότερες SaaS πλατφόρμες θα δημιουργηθούν και άρα ο ανταγωνισμός στον κλάδο του λογισμικού κάτω από ένα subscription θα μεγαλώσει. Για να ξεχωρίσει ένα tool θα πρέπει να επενδύσει στο digital marketing, μέρος του οποίου είναι φυσικά και το SEO.

Άλλες marketing ενέργειες που χρειάζεται να κάνει μια SaaS επιχείρηση είναι:

SaaS Marketing
SaaS Marketing: Ποιες ενέργειες το απαρτίζουν

Ενδιαφέρον έχει ότι το 14,6% των SEO SaaS leads κάνουν convert έναντι του 1,7% για leads που έρχονται με outbound τρόπο. Επομένως, οι SaaS επιχειρήσεις έχουν μεγάλη ανάγκη από SEO τόσο σε τεχνικό επίπεδο όσο και σε περιεχόμενο. Αλλά πότε έχει περισσότερο νόημα γι’ αυτές μια SEO στρατηγική;

  • Όταν έχουν κερδηθεί οι early adopters.
  • Όταν έχει γίνει κάποιο brand awareness σε άλλα κανάλια, δηλαδή όταν το προϊόν είναι σχετικά γνωστό στο κοινό.
  • Όταν είμαστε τουλάχιστον στην problem aware φάση, δηλαδή όταν οι χρήστες ξεκινούν να αντιλαμβάνονται ότι έχουν να λύσουν ένα πρόβλημα.
  • Όταν το software είναι καλό alternative σε ακριβές επιλογές.

Δεν είναι τόσο weighted στο SEO όταν:

  • Το προϊόν βρίσκεται ακόμα σε εκκολαπτόμενη φάση και η αγορά δε γνωρίζει τη χρήση του ή πιθανά δε γνωρίζει καν την ανάγκη της.

Κι εδώ θα σας αναφέρω μια προσωπική μου εμπειρία. Πριν ακόμα τα generative AI tools γίνουν γνωστά, χρησιμοποιούσα ήδη το Writesonic, μια πρώιμη εκδοχή ενός tool το οποίο σου έδινε κείμενο μέσω ενός σχετικού input. Να πω την αλήθεια, δεν είχα ενθουσιαστεί τότε και τόσο. Μάλιστα, ποιος ήξερε τότε τον όρο generative AI; Μάλλον κανείς.

Τώρα όμως που όλοι ψάχνουμε γι’αυτό, έχει πολύ περισσότερο νόημα για το Writesonic να κάνει SEO στρατηγική. Αφού ο κόσμος γνωρίζει την ανάγκη του να χρησιμοποιεί AI tools για παραγωγή κειμένου.

Healthcare

To SEO στο healthcare! Δύο συγκοινωνούντα δοχεία που πολλές φορές δε γνωρίζουν την αλληλεξάρτησή τους. Αφενός επειδή τα ads συχνά κόβονται για υπηρεσίες υγείας και αφετέρου επειδή ισχύουν περισσότερο από ποτέ τα E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness) και YMYL (Your Money Your life), το SEO είναι εδώ για να βοηθήσει το ιατρικό marketing και τους οργανισμούς υγείας να φτάσουν στο επιθυμητό κοινό τους και να προσελκύσουν περισσότερους ασθενείς.

Με ολοένα και περισσότερους ασθενείς να στρέφονται στο διαδίκτυο για να βρουν απαντήσεις σε θέματα υγείας, μια ισχυρή διαδικτυακή παρουσία σίγουρα προσελκύει περισσότερους χρήστες στο site. Άρα γιατροί, επαγγελματίες υγείας, κλινικές, εταιρείες που παρέχουν εξοπλισμό υγείας, ινστιτούτα αισθητικής ιατρικής και γενικά healthcare providers χρειάζονται σίγουρα τις υπηρεσίες ενός SEO expert.

Βελτιστοποιώντας τον ιστότοπό τους και το περιεχόμενο για τις μηχανές αναζήτησης, οι πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης μπορούν να αυξήσουν τα impressions τους στα αποτελέσματα αναζήτησης και να πάρουν clicks από πιθανούς ασθενείς που αναζητούν πληροφορίες ή υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης.

Μέσω του SEO καλλιεργείται και το thought leadership του κάθε healthcare επαγγελματία, με ποιοτικό, ενημερωτικό περιεχόμενο που είναι βελτιστοποιημένο για τις μηχανές αναζήτησης και προσφέρει αξία στο κοινό. Κάτι ιδιαίτερα σημαντικό στον κλάδο της υγειονομικής περίθαλψης.

Σημαντικά σημεία εργασίας σε ένα healthcare website είναι:

  1. ταχύτητα φόρτωσης
  2. ασφάλεια δεδομένων
  3. φιλικότητα προς κινητά
  4. εύκολη πλοήγηση
  5. UX design

Ένα παράδοξο, όμως, με τους επαγγελματίες υγείας είναι ότι παρά το γεγονός ότι χρειάζεται να επενδύσουν τα μέγιστα στο SEO, συχνά το αμελούν. Εκεί είναι που εμείς ως επαγγελματίες στο SEO χρειάζεται να τους δώσουμε παραδείγματα ανταγωνιστών τους που επένδυσαν στο site τους και να εξηγήσουμε τα οφέλη που θα έχει το SEO στην επιχείρησή τους.

Πότε έχει αξία το SEO για ένα healthcare project;

  • Από την αρχή που δημιουργείται το site. Γενικώς, όσο νωρίτερα τόσο καλύτερα.
  • Σε ένα redesign. Ευκαιρία για βελτιστοποίηση τεχνικά, αισθητικά και κειμενικά.
  • Local SEO (Google Business Profile optimization). Σημαντικό γιατί οι αναζητήσεις ιατρών και κλινικών συχνά έχουν τοπικό χαρακτήρα.

Ένας επαγγελματίας υγείας μπορεί να μη δίνει προτεραιότητα στο SEO όταν:

  • Δουλεύει με συγκεκριμένο πελατολόγιο ή μέσω word of mouth.

Συμπεράσματα

Αν κάτι έχει αξία να σας μείνει από αυτή την ανάλυση είναι:

  1. Κάποιοι από τους κλάδους που έχουν απόλυτη ανάγκη από SEO υπηρεσίες είναι η υγεία, το ecommerce, η εκπαίδευση και το SaaS model.
  2. Πέρα από τον κλάδο, μεγάλη σημασία έχει και το market readiness, δηλαδή πόσο ενεργά ψάχνει το κοινό για το συγκεκριμένο προϊόν, platform ή υπηρεσία.
  3. Για να μας εμπιστευθεί ένας πελάτης και να είναι SEO retainer σε μας, έχει αξία να του αφιερώσουμε χρόνο, να τον εκπαιδεύσουμε, να του μιλήσουμε ειλικρινά για το πώς θα τον βοηθήσει το SEO τελικά και για το αν έχει λόγο να κάνει κι άλλες marketing ενέργειες πέρα από SEO.

Εύχομαι να πήρατε κάτι χρήσιμο από αυτό το άρθρο και καλή επιτυχία στα projects σας! Αν το μόνο που σας λείπει για να πετύχει ένα SEO project σας είναι το περιεχόμενο, μη διστάσετε να μιλήσετε μαζί μου.

Κλείστε ένα 30′ call

Scroll to Top

Γράψτε μου λίγα λόγια για σας

και θα σας στείλω μια εξατομικευμένη προσφορά