Τι είναι SEO evergreen content & ποια η αξία του για την online επιχείρηση;

seo-evergreen-content-thumbnail
seo-evergreen-content-thumbnail
Στους κόλπους του digital marketing και συγκεκριμένα όταν μιλάμε για marketing περιεχομένου, συχνά ακούγεται η φράση “SEO evergreen content”. Τι είναι λοιπόν αυτό το evergreen content που οι SEO experts και οι marketers εγκωμιάζουν με κάθε ευκαιρία; Στο άρθρο αυτό θα μιλήσουμε για το SEO evergreen content, θα εξηγήσουμε γιατί είναι σημαντικό για όλες σχεδόν τις online επιχειρήσεις, ποια είναι η θέση του στη στρατηγική περιεχομένου και θα δώσουμε μερικά σχετικά παραδείγματα σε τίτλους.

Περιεχόμενα

Τι είναι το SEO evergreen content;

Evergreen content ή σε απλά ελληνικά «αειθαλές περιεχόμενο» είναι το περιεχόμενο που μένει πάντα επίκαιρο και διαχρονικό, δηλαδή δεν «παλιώνει». SEO evergreen content, κατ’ επέκταση, είναι το αειθαλές περιεχόμενο που φέρνει καλά οργανικά αποτελέσματα.

Επειδή ακριβώς είναι πάντα χρήσιμο για τους ενδιαφερόμενους, λειτουργεί σαν traffic magnet για την επιχείρηση. Με λίγα λόγια, οι χρήστες έχουν συνεχώς ανάγκη τις πληροφορίες που αναπτύσσονται σε αυτό το content piece (άρθρο, οδηγός, landing page κλπ). Δεν είναι ένα θέμα που σήμερα έχει ενδιαφέρον και αύριο όχι. Είναι όπως είπαμε ήδη, πάντα επίκαιρο και πάντα χρήσιμο.

Η αξία του SEO evergreen content για τις επιχειρήσεις στο web

Το SEO evergreen content λειτουργεί σαν asset για την επιχείρηση. Ομολογουμένως χρειάζεται κανείς να αφιερώσει σημαντική ενέργεια και χρόνο για να δημιουργήσει evergreen content – έρευνα, στρατηγική, συγγραφή, επιμέλεια και πάει λέγοντας. Όμως, κάθε πολλά υποσχόμενη επένδυση απαιτεί γενικά την προσοχή και τη φροντίδα μας.

Με το SEO evergreen content κάνετε σήμερα μια επένδυση, η οποία θα υποστηρίζει την επιχείρησή σας για πολύ καιρό και με πολλούς τρόπους.

Η αλήθεια είναι ότι στο web σήμερα αυτός που προσπαθεί ανταμείβεται. Κάποτε ο διαδικτυακός κόσμος ήταν θα λέγαμε λίγο πιο… ευκαιριακός. Αυτός που γνώριζε τα tricks έπαιρνε το μεγάλο κομμάτι της πίτας. Κάποια tricks μπορεί ακόμα να δουλεύουν γι’ αυτούς που γνωρίζουν πώς να τα χρησιμοποιήσουν προς όφελός τους. Αλλά η όλη προσέγγιση θα πρέπει να συνοδεύεται από προσπάθεια, δοτικότητα και εξωστρέφεια.

Για παράδειγμα μια digital marketing στρατηγική που χρησιμοποιεί έξυπνα tools για να δημιουργήσει high quality leads, είναι ένα καλό trick. Για να δουλέψει, όμως, χρειάζεται ένα καλοσχεδιασμένο και γρήγορο website, φροντισμένα social media και, φυσικά, πρωτότυπο και ποιοτικό περιεχόμενο. Αν δεν υπάρχουν όλα αυτά και αν δεν είναι σωστά γεφυρωμένα μεταξύ τους, ένα quality lead δύσκολα θα γίνει πελάτης.

Θέλω να μάθω περισσότερα

Τύποι evergreen content

Μερικοί κλασικοί τύποι evergreen content είναι:

  • Guides αξιοποίησης υπηρεσιών & προϊόντων
  • How-to άρθρα
  • Συμβουλές
  • Αναλυτικές αξιολογήσεις προϊόντων/υπηρεσιών, εφαρμογών & software
  • Explainer videos
  • Λίστες
Τύποι SEO evergreen content (illustration)
Τύποι SEO evergreen content

Παραδείγματα SEO evergreen content

Μερικά παραδείγματα SEO evergreen content θα μπορούσαν να είναι οι παρακάτω τίτλοι άρθρων:

  • Πώς κάνω έναρξη νέας επιχείρησης
  • Διατροφικά tips για άτομα με έλκος στομάχου
  • Πλήρης οδηγός WordPress για νέους bloggers
  • Canva review: Eίναι ή όχι το πιο σημαντικό εργαλείο για ένα digital marketing agency;
  • Πώς να δέσεις μια γραβάτα σε λιγότερο από 1 λεπτό

Όπως είναι φανερό, αυτά τα θέματα απασχολούν τους ανθρώπους επί μονίμου βάσεως. Όταν μια επιχείρηση αποφασίσει να επενδύσει στο evergreen content, δημιουργεί ουσιαστικά μια διαχρονική βιβλιοθήκη γνώσεων σχετική με το αντικείμενό της.

Με τον τρόπο αυτό πετυχαίνει τα εξής:

  1. Λύνει τις απορίες των ενεργών και των δυνητικών πελατών της.
  2. Φέρνει organic clicks στην ιστοσελίδα της.
  3. Δείχνει δοτικότητα και εξωστρέφεια, μοιράζοντας τη γνώση της.
  4. Αναδεικνύει το expertise της.
  5. Αξιοποιεί το inbound marketing.
  6. Καθοδηγεί και εκπαιδεύει το κοινό της.
  7. Ξοδεύει λιγότερα χρήματα σε διαφημιστικά budget.

Με ενδιαφέρει

Evergreen περιεχόμενο και SEO στρατηγική

Το αειθαλές περιεχόμενο είναι πολύτιμο κομμάτι μιας στρατηγικής περιεχομένου. Γίνεται όμως πανίσχυρο, όταν συνδυάζεται με τεχνικές SEO περιεχομένου για ιστοσελίδες. Γράφοντας evergreen content που βασίζεται σε στρατηγικά επιλεγμένες λέξεις-κλειδιά, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα powerhouse εισερχόμενων clicks στο site σας.

Αξίζει να ξέρουμε εκ προοιμίου πώς (δηλαδή με ποιες λέξεις ή φράσεις) οι άνθρωποι αναζητούν αυτό το θέμα. Διαφορετικά θα δημιουργηθεί ένα εξαιρετικό άρθρο, που δε θα γίνει ποτέ ανακαλύψιμο από το κοινό σας.

Πώς παντρεύουμε το evergreen περιεχόμενο με τη SEO στρατηγική;

Κάνοντας τα παρακάτω 6 βήματα.

1. Βρίσκουμε keywords με διαχρονική αξία

Οι SEO content strategists χρησιμοποιούμε SEO tools για να βρούμε το unicorn keyword. Έτσι αποκαλούν την ιδανική λέξη-κλειδί παγκοσμίως οι επαγγελματίες content writers. Εμείς χρησιμοποιούμε ως tool το Semrush, αλλά υπάρχουν πάρα πολλά διαθέσιμα στην αγορά.

Παράδειγμα από αναζήτηση ενός unicorn keyword
Παράδειγμα από αναζήτηση ενός unicorn keyword

Κάποιες φορές είναι εύκολο να βρεθεί αυτό το εκλεκτό keyword για το κείμενο που έχουμε σκοπό να γράψουμε. Κάποιες φορές, όμως, τα πράγματα δεν είναι τόσο πασιφανή. Γι΄αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν διάφοροι δείκτες, χαρακτηρισμοί και φυσικά η εμπειρία του content writer, που θα καθορίσουν την κατάλληλη επιλογή της λέξης-κλειδί.

Στο παράδειγμα της εικόνας παραπάνω, το keyword  «εκτελωνισμός αυτοκινήτου» φαίνεται αρκετά promising, καθώς έχει υψηλό όγκο αναζητήσεων και χαμηλό difficulty. Φυσικά υπάρχουν κι άλλα κριτήρια αξιολόγησης για το αν αξίζει για παράδειγμα να αρθρογραφήσουμε για το keyword αυτό ή αν αξίζει να δημιουργήσουμε μια landing page με σκοπό το lead generation.

2. Ελέγχουμε την εποχικότητα αναζητήσεων

Αφού βρεθεί το σωστό keyword που εξυπηρετεί τους σκοπούς της επιχείρησης και μπορεί να υποστηρίξει το evergreen content που θέλουμε να φτιάξουμε, είναι καλό να γνωρίζουμε αν οι αναζητήσεις για το keyword αυτό παρουσιάζουν εποχικότητα.

Αν για παράδειγμα η λέξη-κλειδί που επιλέξαμε είναι «σολάριουμ», βλέπουμε στο Google trends ότι υπάρχει μια έντονη εποχικότητα στις αναζητήσεις, που ξεκινάει περί τα μέσα Απριλίου, και είναι λογικό.

google trends chart
Google trends γράφημα

Αυτό τι σημαίνει για ένα ινστιτούτο αισθητικής, που θέλει να λάβει καλύτερα οργανικά αποτελέσματα;

Ότι θα πρέπει να έχει μάλλον ετοιμάσει ήδη από τον Ιανουάριο-Φεβρουάριο ένα SEO evergreen άρθρο για το σολάριουμ, ώστε να προλάβει να ανέβει στο CMS και να γίνει indexed από τη Google. Όταν τον Απρίλιο οι χρήστες ξεκινήσουν να αναζητούν τη λέξη-κλειδί, η επιχείρηση θα έχει ήδη κάνει όσα έπρεπε, για να διεκδικήσει οργανικά νέους πελάτες.

3. Καλύπτουμε το θέμα στο 100%

Το evergreen content δεν είναι ένα δελτίο τύπου ούτε μια επιφανειακή προσέγγιση ενός θέματος. Είναι in-depth ανάλυση και επεξήγηση όλων εκείνων των λεπτομερειών, που οι αναγνώστες θέλουν να ανακαλύψουν για το θέμα. Γι’ αυτό όταν γράφουμε διαχρονικό περιεχόμενο, καλύπτουμε το θέμα πλήρως. Όπως περίπου κάνουμε εμείς στο παρόν άρθρο!

Χρειάζομαι evergreen content

4. Επιλέγουμε tone of voice που ταιριάζει στον αναγνώστη

Το tone of voice έχει σημασία για όλες τις digital και offline επικοινωνίες ενός brand. Μέσα από αυτό ο αναγνώστης θα συνδεθεί με μια επιχείρηση και θα την εμπιστευτεί. Είναι δώρον άδωρον να παραθέτουμε σωρεία χρήσιμων πληροφοριών, μιλώντας σε μια γλώσσα που κανείς δεν καταλαβαίνει και δε συναισθάνεται.

Αυτό μπορεί να συμβεί σε websites επιστημόνων για παράδειγμα, οι οποίοι αγαπούν την ακαδημαϊκή γλώσσα. Ενώ η φωνή του κειμένου είναι πληθωρική με κύρος το δίχως άλλο, οι αναγνώστες δεν καταλαβαίνουν επακριβώς αυτά που διαβάζουν. Δεν είναι κρίμα αυτό;

Ο Αμερικανός θεατρικός και τηλεοπτικός συγγραφέας Blair Singer έχει πει ότι:

«Η αποτελεσματική επικοινωνία εξαρτάται περισσότερο από το tone of voice και τη γλώσσα του σώματος, παρά από τις ίδιες τις λέξεις.»

Blair singer

Στον γραπτό λόγο βέβαια οι λέξεις που χρησιμοποιούνται καθορίζουν και το tone of voice. Επομένως οφείλουμε να τις διαλέγουμε προσεκτικά για να μεταδώσουμε τη «χροιά» του λόγου και τη διάθεσή μας στον αναγνώστη.

5. Παράγουμε μόνο πρωτότυπο κείμενο

Οι μηχανές αναζήτησεις είναι πλέον τόσο προηγμένα εργαλεία. Τα κόλπα αντιγραφής περιεχομένου πέφτουν γρήγορα στην αντίληψη του αλγορίθμου και αποτελούν κακές και μη ηθικές πρακτικές στον business κόσμο.

Το πρωτότυπο κείμενο είναι ο μόνος τρόπος να ξεχωρίσει μια επιχείρηση στο διαδίκτυο και να δείξει ότι είναι market leader. Αυτό προσωπικά για μένα είναι θα έλεγα και μια δικαίωση, καθώς πάντα ήμουν της άποψης ότι αν πρέπει κάτι να πω ή να γράψω, ας είναι original, ειδικά αν πρόκειται για λογαριασμό μιας επιχείρησης.

6. Σεβόμαστε την πρόθεση αναζήτησης (user intent)

Τέλος, μεγάλη βαρύτητα για την επιτυχία ενός SEO evergreen content piece έχει η πρόθεση αναζήτησης ή αλλιώς και user intent. Αν και θα μιλήσουμε εκτενέστερα σε επόμενο άρθρο για το συγκεκριμένο θέμα, αξίζει να αναφέρω ότι ενώ μπορείς να αξιοποιήσεις τις μηχανές αναζήτησης για να φέρεις traffic σε ένα website, δεν μπορείς να τις βάλεις με το ζόρι να σε ευνοήσουν.

Τι εννοώ με αυτό;

Κάθε SERP (Search Engine Results Page) περιλαμβάνει κάποια αποτελέσματα για το keyword που έχουμε επιλέξει. Το content που θα δημιουργήσουμε θα πρέπει να ακολουθεί τη λογική των current αποτελεσμάτων. Αν όλα τα αποτελέσματα είναι για παράδειγμα προϊόντικές σελίδες κι εμείς φτιάξουμε ένα άρθρο, η μηχανή αναζήτησης δε θα μας επιλέξει στις ψηλές θέσεις. Γιατί; Γιατί ξέρει ήδη ότι οι χρήστες βρίσκουν αυτό που θέλουν σε προϊόντικές σελίδες και το δικό μας περιεχόμενο είναι άτοπο.

Tips για τη συγγραφή ενός evergreen άρθρου

Μιλήστε σε αυτούς που σας ψάχνουν: Θυμηθείτε ότι απευθύνεστε σε αυτούς που θα χρησιμοποιήσουν τη λύση που προσφέρετε. Μπορεί να μην είναι εξοικειωμένοι με την ορολογία του κλάδου σας. Αποφύγετε την έντονα τεχνική γλώσσα και μιλήστε απλά και ξεκάθαρα.

Κάντε internal linking: Το internal linking είναι βασική on-page SEO πρακτική, που συνδέει συναφείς σελίδες μεταξύ τους. Αξιοποιήστε την πρακτική αυτή στρατηγικά και βοηθήστε τους χρήστες να ανακαλύψουν επιπλέον χρήσιμο υλικό στο site σας.

Αξιοποιήστε το περιεχόμενο και αλλού: Δημιουργήστε μικρά versions του ίδιου υλικού, όπως posts, stories, short videos και newsletters. Εφόσον έχετε αφιερώσει τόσο χρόνο και κόπο για να δημιουργήσετε τόσο χρήσιμο υλικό, δώστε του πρόσθετη αξία μέσω του repurposing.

Πρέπει όλη η αρθρογραφία μιας επιχείρησης να είναι evergreen;

Όχι. Ούτε πρέπει, ούτε θα μπορούσε. Το evergreen content είναι θα λέγαμε η βασίλισσα πάνω σε μια σκακιέρα. Ένα σημαντικότατο πιόνι για το παιχνίδι, αλλά δεν μπορεί να κερδίσει μόνη της την παρτίδα.

Έτσι και σε μια στρατηγική SEO περιεχομένου, το evergreen content είναι μια δυνατή τακτική, αλλά πλαισιώνεται και από άλλες. Το σημαντικό εδώ είναι να μπορεί κανείς να καταστρώσει μια στρατηγική, να ανιχνεύσει τις ευκαιρίες και να πάρει τις σωστές για το business του αποφάσεις.

Μιλήστε μου για στρατηγική

Το μόνο σίγουρο είναι ότι μια επιχείρηση δεν μπορεί να βασίζεται στην επικαιρότητα και σε trends που κρατούν για λίγο.

Η έννοια spike of hope που έχει εισάγει η Ahrefs περιγράφει την κατάσταση αυτή πολύ καλά. Ουσιαστικά για κάθε επίκαιρο περιεχόμενο μπορεί να δούμε ένα έντονο traffic τις πρώτες ώρες ή μέρες και να νιώσουμε μια στιγμιαία ικανοποίηση για το απότομο spike of hope που βλέπουμε. Αλλά αυτό σύντομα μετατρέπεται σε flatline of nope (κάνει και ομοιοκαταληξία) και βιώνουμε μια ματαίωση της προσπάθειάς μας.

Spike of hope επεξηγηματικό γράφημα
Spike of hope επεξηγηματικό γράφημα

Το evergreen content, αντιθέτως, έχει μια σταθερή ανοδική πορεία, χωρίς απότομες αλλαγές στην απόδοσή του.

Γιατί αξίζει να επενδύσετε στο SEO evergreen content

Ο Jeff Bezos κάποτε είπε «Εστιάστε σε πράγματα που δεν αλλάζουν».

Τι σημαίνει αυτό; Ότι η περισσότερη ενέργειά μας θα πρέπει να αφιερώνεται σε πράγματα, που απαιτούν ελάχιστη συντήρηση για να παραμένουν αποδοτικά. Διαφορετικά μπαίνουμε σε ένα αέναο κυνήγι, όπου προσπαθούμε να προλάβουμε τις αλλαγές.

Ο κόσμος γύρω μας αλλάζει και ειδικά το digital περιβάλλον. Όμως κάποια πράγματα που έχουν σχέση με τους ανθρώπους και τον τρόπο που αναζητούμε τη γνώση δεν αλλάζουν. Αν η επιχείρησή σας έχει φροντίσει να δώσει τις απαντήσεις στα ερωτήματα των ενδιαφερόμενων και να τους εμπνεύσει εμπιστοσύνη, αυτοί θα σας επιλέγουν συνειδητά κάθε φορά.

Θα γίνουν οι ίδιοι αγγελιοφόροι της καλής τους συνεργασίας μαζί σας και θα προτείνουν την επιχείρησή σας και σε άλλους.

Με το SEO evergreen content έχετε κάνει ήδη ένα βήμα πιο μπροστά για να συνδεθείτε με το κοινό που αναζητά θέματα σχετικά με το αντικείμενό σας. Όσο, λοιπόν, οι άνθρωποι θα έχουν αυτές τις απορίες και θα αναζητούν πιθανές λύσεις σε προβλήματα που τους παρουσιάστηκαν, εσείς θα έχετε διαχρονικά μια θέση στην οθόνη τους, μιλώντας τους γι’ αυτά που ο ανταγωνισμός σας αμέλησε να εξηγήσει.

Θέλω προσφορά


Το ContentStudio είναι εδώ για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να αποκτήσουν ποιοτικό και πρωτότυπο περιεχόμενο για τις ιστοσελίδες τους. Ακολουθώντας τις βέλτιστες SEO πρακτικές, δημιουργούμε το κατάλληλο περιεχόμενο για να αναπτύξετε σωστά την επικοινωνία της επιχείρησής σας.

Scroll to Top

Γράψτε μου λίγα λόγια για σας

και θα σας στείλω μια εξατομικευμένη προσφορά